“ΔΟΚΙΜΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ” στο Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. “Δημόκριτος”

Με τις εξαιρετικής επιστημονικής ποιότητας και ενδιαφέροντος παρουσιάσεις των μαθητών, ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου η πρωτότυπη δράση “ΔΟΚΙΜΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ”, που οργάνωσε για πρώτη φορά φέτος το Ινστιντούτο Πυρηνικής Φυσικής του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. “Δημόκριτος”.
Στη δράση συμμετείχαν μαθητές που τελείωσαν την Β Λυκείου από 5 Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια (Περαματικό Πανεπ.Αθηνών, Βαρβάκειο, 2ο Πειραματικό Αθήνας, Ιωνίδειος, Ζάννειο Πειραιά), οι οποίοι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 5-9 Σεπτεμβρίου συνεργάστηκαν με τους ερευνητές του Ινστιντούτου σε πειράματα, τα οποία εκτελούνται εκει. Την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου οι μαθητές παρουσίασαν τα πειράματα, στα οποία συμμετείχαν, και τα αποτελέσματα των εργασιών τους.
Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων ο δ/ντης του Ινστιντούτου Πυρηνικής Φυσικής κ. Χαρισόπουλος παρέδωσε σε κάθε μαθητή/τρια που συμμετείχε ένα αναμνηστικό δίπλωμα-βραβείο, όπως επίσης και αναμνηστικό δίπλωμα-βραβείο σε κάθε σχολείο.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο δ/ντής εκπαίδευσης του Ινστιντούτου κ. Χρ. Μάρκου η φετινή επιτυχία της δράσης και ο ενθουσιασμός με τον οποίο έγινε αποδεκτή από τους μαθητές και τους καθηγητές, που συμμετείχαν αποτελεί κίνητρο γα τους διοργανωτές να την συνεχίσουν και τις επόμενες σχολικές χρονιές με τη συμμετοχή περισσοτέρων μαθητών και σχολείων.
Ιδιαίτερη τιμή και χαρά και για το Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο για τη συμμετοχή με την μαθήτριά μας Στέλλα Βλάχου-Γκόμεθ και συντονιστές τους καθηγητές Φυσικής Νίκη Μαματσή και Παν. Χαρατζόπουλο.

Οι εντυπώσεις της Στέλλας:

“Στις αρχές του καλοκαιριού όταν μου
ανακοινώθηκε ότι είχα επιλεγεί ήμουν ενθουσιασμένη. Μας είχαν πει οι καθηγητές
μας πως θα πηγαίναμε μία εβδομάδα στον Δημόκριτο για να μάθουμε πως
λειτουργεί το ινστιτούτο πυρηνικής φυσικής αλλά και για να συμμετάσχουμε οι ίδιοι
σε κάποια πειράματα. Και τελικά η εμπειρία ήταν ακόμη καλύτερη απ ότι περίμενα.
Οι άνθρωποι του ινστιτούτου ήταν πολύ φιλόξενοι. Απαντούσαν χωρίς παράπονο
στις χιλιάδες (κυριολεκτικά) ερωτήσεις που τους κάναμε συνεχώς, μας δείξανε πως
λειτουργούσαν ο επιταχυντής και οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις αλλά το
σημαντικότερο, μας άφησαν να τις χρησιμοποιήσουμε. Συνδέσαμε μόνοι μας
ανιχνευτές και τα ηλεκτρονικά τους, πήραμε μετρήσεις και φάσματα στον
υπολογιστή, πραγματοποιήσαμε μόνοι μας σχεδόν ένα ολόκληρο πείραμα. Φυσικά
μας εξηγούσαν πως γίνεται και μας προειδοποιούσαν για τους κινδύνους και όσα
πρέπει να προσέχουμε, αλλά στη συνέχεια, μας άφηναν να λειτουργούμε τα πάντα
μόνοι μας. Μας άφηναν να κάνουμε λάθη και στη συνέχεια να τα βρίσκουμε και να
τα διορθώνουμε, δηλαδή μας εμπιστεύονταν και δεν μας φέρονταν μονάχα ως
παιδιά που πρέπει να διδάξουν. Αυτό ήταν το πιο σπουδαίο για μένα και αυτό το
οποίο ξεχώρισε αυτήν από άλλες σχολικές δράσεις στις οποίες έχω συμμετάσχει.
Γίναμε πραγματικά δόκιμοι ερευνητές με όλη τη σημασία του όρου. Γι’ αυτό και θα
ήθελα πραγματικά να ευχαριστήσω όλους τους ερευνητές που μας χάρισαν αυτήν
την γεμάτη εμπειρίες εβδομάδα. Οσο για τα υπόλοιπα παιδιά, χάρηκα πάρα πολύ
που τα γνώρισα. Τα πήγαμε καλά αμέσως και είχαμε πολύ καλή συνεργασία. Ακόμη
μιλάμε μέχρι και τώρα που τελείωσε η δράση. Οπότε θα ήθελα να τους
ευχαριστήσω κι αυτούς που μοιράστηκαν μαζί μου αυτή την εμπειρία. Αυτή είναι με
πολύ λίγα λόγια η βδομάδα μου στο Δημόκριτο συμμετέχοντας στους Δόκιμους
ερευνητές 2016.”
Στέλλα Βλάχου-Γκόμεθ
(Συνολικές επισκέψεις: 247 , επισκέψεις σήμερα: 1 )